sunnuntai 19. syyskuuta 2010

Ça marche!

Jipii!

Ei-jipiitä on se, että mä olen kipeänä. Joku flunssapöpö vaivaa eikä ääntä meinaa oikein lähteä, piti tämän aamun agilitykin perua kun tuntuu että pää on täynnä räkää - niin kuin se varmaan onkin.

Huomiseksi pitäis kuitenkin olla jo skarpissa kunnossa kun UTT:lle pitäis jaksaa paarustaa, onneksi vasta myöhemmin illalla. Tiistaina on pitkä päivä tiedossa. En ehdi nyt tän kummoisempia raapustelemaan, mun pitää lukea 35-sivuinen julkaisu aiheesta organizational memory ja kirjoittaa sitten oma osani meidän ryhmän reviewistä kyseisestä paperista. Tässä vielä parit kuvat kahdelta viime viikolta.


krepeillä

Käytiin syömässä crêpejä kamujen kanssa.

krepeillä2

Näin monta meitä oli!

Image and video hosting by TinyPic

ben cynthia martina luca jokuhemmo tim

Nää on viime viikon perjantain meksikolaisten pippaloista. Oli yllättävän rauhallista verrattuna meksikolaispippaloiden normaaliin meininkiin.

Ai niin, mä oon saanut ranskalaisen buddyn (UTT:n opiskelija, joka on lähdössä vaihtoon), hän on nimeltään Igor. Yritän saada sen kanssa treffit sovittua tälle tulevalle viikolle, että pääsisin puhumaan ranskaa. Vaihtareiden kans tulee niin helposti vaan praattailtua englanniksi kun se on helpompaa. Nyt pitää ottaa itteä niskasta kiinni tän asian kanssa, enää neljä kuukautta aikaa...

5 kommenttia:

  1. Niin ne taudit tarttuu, kun kaiken maailman pippaloissa juoksee ;)
    Toivottavasti olet jo paranemaan päin, tai alat ainakin sairastaa ranskaksi!
    terv. leena ja simppa

    VastaaPoista
  2. Inna-baby sain sun kortin, kiitos ihanaa! Lots&lots of love ja puskram /Pia

    VastaaPoista
  3. Ei oo totta. Mä googlasin Troyesia hulluna kun yritin ettii jotain, mikä vakuuttais mut et se on oikeesti ihan kiva paikka lähtee vaihtoon eikä pieni ja tylsä, mitä kaikkialla on tuntunu lukevan. Se myös näyttää kivemmalta sun kuvissa kun niissä kuvissa mitä oon nähnyt. Niissä on kuvattu vaan niitä jotain tosi vanhoja taloja Tässäpä siis muutamia kysymyksiä joihin toivoisin et ehtisit vastata :)

    Missä opiskelet? Et ainakaan Champagne School of Managementissa?

    Onko toi sun asunto sen yliopiston jossain asuntolassa vai miten oot sen saanut? Se näyttää yllättävän kivalta :) oon lukenu, että ne asunnot voi olla ties mitä rotanloukkuja.

    Olen myös lukenut että miehet(varsinkin siirtolaiset) huutelevat vaaleatukkaisten perään koko ajan ja tulevat pyytelemään treffeille? Tunnetko olosi turvalliseski kun kävelet kaduilla yksin? Onko siellä muuten paljon noita maahamuuttajia?

    Siellä näköjään kauppojakin riittää? :D siis shoppailtavaa? Kuvittelin että lähin paikka on Pariisi.

    Miten lämmin siellä on tällä hetkellä?

    Kiitos superpaljon avusta!

    VastaaPoista
  4. Okei, tässäpä tulee. :D

    Opiskelen UTT:llä (Université de techonologie de Troyes), olen siis teekkari.

    Asuntoni ei ole yliopiston asuntolassa, vaan keskustassa, n. 5 km:n päässä UTT:ltä, ja nää asunnot on kaupungin vuokrakämppiä, jotka yliopisto on meille hommannut. Oon kuitenki nähny myös UTT:n vieressä asuntoloita, kaks uudempaa (OPAC ja Crous) on siistejä eikä mitään ongelmaa, kaks vanhaa (vanha Crous ja sit se yks josta mulla ei oo mitään tietoa) ei oo ehkä ihan niin siistejä. Mut tosiaan en tiiä mitään Champagne School of Managementistä.

    Ei oo ykskään maahanmuuttaja huudellu mitään eikä kukaan oo pyytäny treffeillekään. Tunnen oloni erittäin turvalliseksi, enempi mulla oli mielessä narkkarit yms. jotka vois tehdä olon turvattomaksi ennen kuin tänne tulin, mutta eipä oo sellaisestakaan sakista näkynyt jälkeäkään.

    Jos diggaa merkkivaatteista, niin joo, kyllä kaupoissa löytyy - toi McArthur Glenn -mesta on n. 15 minsan päässä bussilla ja täällä on yks toinenkin outlet-paikka, jossa mä en oo kyllä vielä käyny. Keskustassa on sit H&M, Cache Cache, Pimkie, Promod, Jennyfer, etc.

    Tällä hetkellä kun päivä on kuumimmillaan (15-17), asteita on joku 20-24, tosin nyt on parille seuraavalle päivälle luvassa sadetta. Elokuun loppuun oli vielä ihan kunnolla lämmintä, mut nyt syyskuun puolenvälin jälkeen sää on ollut vähän epävakaisempaa. Minä lähen tammikuussa pois, ja luultavasti ei ainakaan -10 astetta kylmempää tule. Ja tuokin lienee aikamoista liioittelua.

    Mä en oo ite käyny missään reissussa täältä, mutta kaverit on matkustellu ympäri Ranskaa ja lisäksi muissakin maissa, joten jos yhtäkkiä alkaa tuntua siltä että tarvii isompaa kaupunkia niin ei se nyt mitenkään vaikeaa ole. Ite kyllä oon tykännyt tästä mestasta, mutta se varmaan riippuu paljon siitä että millasesta kaupungista ite tulee. Mä oon Oulusta, joten musta on lähinnä mukavaa että tää on about samankokoinen kaupunki, paljon mukavammat fiilikset.

    Sitä paitsi, ei se kaupunki imo sitä vaihtokokemusta tee, vaan ne toiset vaihtarit. Mulla on aivan mielettömän hyviä kavereita täällä ja hauskaa melkolailla joka päivä. Mulla oli muutama muukin vaihtoehto Ranskassa jonne oisin voinut lähteä, mm. Bordeaux, mutta kyllä Troyes voitti. Ja en oo katunu.

    Jos laitat mulle sähköpostia, niin mulla on yks suomalainen kaveri, joka opiskelee täällä vuoden ESC:llä (http://www.groupe-esc-troyes.com/), joten voin pyytää häntäkin laittaan sulle mailia. :)

    VastaaPoista